Tel.: 20-921-6851
Postacím: 2073 Tök Pf. 10.
E-mail: ujsag@zsambekimedence.hu


ERŐSÍTSE MEG POZÍCIÓJÁT Magyarország legdinamikusabban fejlődő térségében!
Hirdessen a Zsámbéki-medence Regionális Hírmagazinban!
Nyári AKCIÓ - 20% ENGEDMÉNY! ...>>>



Budapest, 2005. június 28.

SZEPTEMBER 1-TŐL EGYESÍTETT BÉRLETTEL UTAZHATNAK AZ UTASOK
– Az első gyakorlati lépés a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozására –


Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter; Demszky Gábor, Budapest főváros főpolgármestere és Szabó Imre, Pest Megye Közgyűlésének elnöke a mai napon a BKV Rt., a MÁV Rt. és a VOLÁNBUSZ Rt. vezetőinek jelenlétében ünnepélyesen aláírta a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) létrehozásának kereteit meghatározó ún. Alapszerződést és a BKSZ Budapesti Közlekedés-Szervező Közhasznú Társaság létesítő okiratát, a Társasági Szerződést. Az Alapszerződés megkötésével a GKM és a Fővárosi Önkormányzat, valamint a regionális koordinációt vállaló Pest Megye Önkormányzata – egyebek mellett – arról hozott közös döntést, hogy a motorizáció káros hatásainak visszaszorítása érdekében megkezdi a Budapesti Közlekedési Szövetség ütemezett létrehozását. Első lépésként 2005. szeptember 1-jétől bevezeti a budapesti egyesített bérletet.

A közforgalmú közösségi közlekedés szerepének erősítését célzó Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) első, kezdeti lépéséről, a budapesti egyesített bérlet bevezetéséről – hosszas előkészítő munkát követően – 2004. decemberében állapodott meg a gazdasági és közlekedési miniszter és Budapest főpolgármestere. A megállapodás szerint 2005. szeptember 1-jén bevezetendő új, budapesti egyesített bérlet – habár tarifaközösséget még nem jelent –, első kezdeti, tárgyiasult lépésnek tekinthető a BKSZ létrehozása érdekében.

A későbbiekben a budapesti egyesített bérlet bevezetését újabb lépések, a tarifaszövetség megvalósítása és az összehangolt menetrend bevezetésével a közlekedési szövetség bevezetése követi. A szabályozási, támogatási és kedvezményrendszer, a viteldíjak, a tájékoztatás és a szolgáltatások összehangolása után a MÁV és a VOLÁNBUSZ jelenlegi vonalszerkezetét utasbarát, egymáshoz kapcsolódó, kiegészítő, átjárható szerkezet váltja fel.

A most aláírt Alapszerződés a BKSZ bevezetésére az alábbi ütemezést állapítja meg:

a) BKSZ I./A ütem, az egyesített bérletek bevezetése, a tarifaközösség első lépéseként, választékbővítésként (2005. szeptember 1.);

b) BKSZ I./B ütem, az egyesített bérletek bevezetésének továbbfejlesztése éves összhálózati bérletek bevezetésével (2006. január 1.);
c) BKSZ II. ütem, a tarifaközösség megvalósítása az elektronikus jegyrendszer fokozatos bevezetésével (2010-ig);

d) BKSZ III. ütem, a teljes körű közlekedési együttműködés létrehozása a tarifaközösségen túlmenően összehangolt menetrendi kínálat, valamint összehangolt infrastruktúra, hálózat- és szolgáltatásfejlesztés nyújtása (2010 után).

A régi bérlettípusok megtartása mellett ez a választékbővítő, új budapesti egyesített bérlet a BKV havibérlet áránál 10%-kal magasabb áron kibővített szolgáltatást nyújt a budapesti és a fővárosba ingázó utasok számára. Az új bérletek az alábbi lehetőséget nyújtják a régióban élő mintegy 3,3 millió lakos részére:

• a budapesti helyi utazások során a főváros területén működő három legfontosabb szolgáltató (BKV Rt., MÁV Rt. és VOLÁNBUSZ Rt.) járműveinek közös használata válik lehetővé,

• a BKSZ területéről Budapesthez kapcsolódó rendszeres helyközi utazások során a Budapesten belüli első megállótól/-ig megváltott helyközi bérletek és az egyesített bérlet együttes felhasználásával (külső-belső bérletkombináció) számottevő menetdíjkedvezmény elérésére lesz lehetőség,

• a BKSZ területéről Budapesthez kapcsolódó eseti helyközi utazások során az egyesített bérlet felhasználásával kiegészítő/csatlakozó menetjegy lesz váltható a HÉV, a vasút, ill. helyközi autóbusz használata esetén.

A budapesti egyesített bérlet az utasok többsége számára az agglomeráció és a főváros, illetve a főváros és az agglomeráció közötti utazást lényegesen olcsóbbá teszi. Az egyesített bérlettel rendelkező utasnak a csatlakozó vasúti vagy helyközi autóbusz havijegyét illetve menetjegyét elegendő a főváros területén fekvő legutolsó állomás (illetve megállóhely) és a BKSZ területén lévő agglomerációs település között megváltania. Így a legtöbb viszonylatnál az eddiginél olcsóbb lesz mind a havijegy, mind az egyedi utazáshoz váltott menetjegy.

A Budapesten belül utazóknak az egyesített bérlet megvásárlása esetén a jövőben nem kell a MÁV, illetve a VOLÁNBUSZ járatain vasúti, illetőleg autóbusz menetdíjat fizetniük. Az egyesített budapesti bérletek havi, 30 napos dolgozó, tanuló és nyugdíjas, illetve 14 napos dolgozó változatban kerülnek kiadásra. (Januártól mód lesz az éves bérlet megváltására is!)

Minden környéki utas – az utazása költségének figyelembevételével – választhat: • utazásához a vasúti/autóbusz távolsági tarifa szerinti menetjegyet (havijegyet) és hozzá BKV bérletet vált, • megvásárolja az új budapesti egyesített bérletet a főváros közigazgatási határain belüli közlekedésre, és ehhez csatlakozó menetjegyet (havijegyet) vált a főváros határa és az agglomerációs település között. (Az új bérlet mellett a jelenlegi MÁV, VOLÁN, BKV jegyek, bérletek megmaradnak, azok a továbbiakban is érvényesek és megvásárolhatók.)

A főváros azon területeiről, ahonnan a belvárosba való bejutás hosszadalmas és körülményes (pl. Rákoskeresztúr, Pestszentimre, Pestszentlőrinc, Budafok, Nagytétény), az utazással elérhető időnyereség érdekében az utasnak megéri majd megvenni a mindhárom szolgáltatóra érvényes új, egyesített bérletet.

A Budapesten belüli többletszolgáltatásért a megfelelő BKV havibérlet áránál csupán 10%-kal (dolgozói havibérlet esetén 625 forinttal, tanuló/nyugdíjas esetén 236 forinttal) kell többet fizetni. Például a teljes árú budapesti egyesített havibérlet ára ennek megfelelően 6875 forintba kerül majd. Az új rendszer jól áttekinthető, a megtakarítási lehetőségek könnyen kiszámolhatóak. Az új, budapesti egyesített bérletet valamennyi BKV és VOLÁN jegypénztárban, illetve a fontosabb vasúti állomások kijelölt pénztáraiban vásárolhatják meg az utasok.

A BKSZ területe a fővárost, Pest, Fejér, Komárom-Esztergom megye a VOLÁNBUSZ közvetlen autóbuszjárataival kiszolgált területét, illetőleg az elővárosi vonatok által kiszolgált területét öleli fel.

Az érintett közlekedési szolgáltatók számára az egyesített bérlet bevezetése első lépésben bevételcsökkenést jelent, hiszen az utasok által megtakarított menetdíj kieső bevételként jelenik meg. A bevételkiesés pótlására és az egyesített bérlet bevezetésével kapcsolatos további költségek részbeni finanszírozására 2005-ben a központi költségvetés a GKM fejezetében 432 millió forintot biztosít. A további működtetés finanszírozásához 2006-tól a Fővárosi Önkormányzat is hozzájárul.

Az egyesített bérlettípusok árai 2005. szeptember 1-től:

Érvényesség
Havi
30 napos
14 napos
Teljes áru
6875
6875
4455
Tanuló
2596
2596
-
Nyugdíjas
2596
2596
-


Vissza az oldal tetejére ... >>>
Vissza a Zsámbéki-medence Regionális Hírmagazin főoldalára ... >>>