Tel.: 20-921-6851
Postacím: 2073 Tök Pf. 10.
E-mail: ujsag@zsambekimedence.hu

2009. március

Megoldódik az elővárosi közlekedés a budai agglomerációban?

Április elején aláírták a Budai Intermodális Központ létesítéséről szóló megállapodást, melyet az elővárosi közlekedési koncepció részeként a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, Törökbálint Város Önkormányzata, a Budapesti Közlekedés-szervező Kht., valamint a BKV Zrt., a MÁV Zrt., a VOLÁNBUSZ Zrt., illetve a TóPARK Városközpont Szolgáltató és Üzemeltető Zrt. láttak el kézjegyükkel.

A Budaörsi Kistérséghez tartozó Törökbálint város közigazgatási programjának részeként régóta napirenden van az elővárosi közlekedés fejlesztésének kérdése. A kezdeményezés Turai István polgármester nevéhez fűződik.

A település az M0, M1 és M7-es autópályák közelségét élvezve kiváló Infrastrukturális adottságokkal rendelkezik. Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztése és az agglomeráció dinamikus fejlődése indokolja egy új közlekedési csomópont létesítését. A Budai Intermodális Központ Törökbálint közigazgatási határain belül az M0-ás autópálya és a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal találkozásánál, a TóPARK ingatlan beruházás területén épül. Ez a helyszín már jelenleg is jól megközelíthető a Kosztolányi Dezső térről a 272-es BKV buszjárattal, valamint vonattal a Déli pályaudvarról, de további fejlesztésekre érett meg az idő.

Az intermodális központ a különböző közlekedési módok és eszközök kombinációját jelenti.
A finanszírozás kapcsán EU-s forrás bevonását is tervezik az aláírók, az összeg nagyságrendjét kérdésünkre 5-10 milliárd forint közé becsülték. A mostani megállapodást követően megkezdődhet a kiviteli tervek elkészítése. A fejlesztés megvalósítása a finanszírozástól számítva várhatóan 1,5 évig tart.
Tudósítónk a közlekedési vállalatok jelenlévő képviselőitől megkérdezte, milyen fejlesztéseket terveznek a Zsámbéki-medence térségében a közösségi közlekedés versenyképessé tétele érdekében. A Volán új autóbuszok forgalomban állításával és alternatív járatok indításával (már nemcsak Budakeszi felé lehet busszal Budapestre menni, hanem Budaörs felé is), a MÁV új elővárosi szerelvények megvásárlásával és ütemes menetrenddel, a BKV pedig egységes bérlet bevezetésével törekszik az agglomerációból bejárók jobb kiszolgálására.

Vissza az oldal tetejére ... >>>
Vissza a Zsámbéki-medence Regionális Hírmagazin főoldalára ... >>>